Zowel B2B als B2C bedrijven ontdekken dat alleen het pitchen van hun product of dienst niet meer werkt. Het zijn de verhalen van een organisatie die zorgen voor verbinding met hun publiek.

 

Enkel communiceren over je merk, een campagne of over de producten volstaat niet meer. Consumenten kunnen je net zo eenvoudig blokkeren als je dat met vrienden op Facebook kunt doen.

 

De huidige uitdaging voor merken is om op alle kanalen een goed en eenduidig verhaal te vertellen. Een verhaal waar mensen behoefte aan hebben en dat ze graag willen horen, lezen of kijken. 

 

Waarom zou je je beperken tot een fragment van je verhaal of een losse flodder als je veel meer kunt betekenen? 

 

Wat als we er nu eens vanuit gaan dat de consument ook tijd wilt maken voor jouw content? Op het moment dat het hem uitkomt en wanneer het voor je consument relevant is. Niet alleen op het moment dat jij tijd hebt voor een campagne. Of omdat jij als merk iets te vertellen hebt. Dat creëert al een heel ander scenario niet waar?

EFFECTIEVE CONTENTSTRATEGIE Een onderscheidende positionering of content die jouw site vindbaar maakt? Content die van bezoekers klanten maakt? Of je online prestaties verbeteren? Genoeg manieren om daar te komen. Maar alleen als je slim kiest en jouw publiek kent, leidt dit naar succes. Naar een goede naam en meer conversie en draagvlak.

Effectieve content die doet wat het moet doen

 

Voor je begint of verder investeert in seriecontent kun je beter eerst afbakenen wat je wilt bereiken. Wil je meer zichtbaarheid of beter gevonden worden? Wil je je merk laden? Wil je meer of juist andere leads? Wil je laten zien dat je de beste in jouw vak of branche bent en thought leadership claimen? 

Dat zijn heel verschillende doelen die ieder om een andere strategie vragen. Daarnaast wordt een effectieve contentstrategie mede bepaald door wie je publiek is en een duidelijke positionering van het eigen merk. Daarom starten wij ieder content traject met een content marketingplan dat een positionering en strategie omvat.

 

De pluspunten van een content marketing plan

  • Definieert duidelijke doelstellingen
  • Wie je publiek is, wat relevant en interessant is voor hun
  • Legt jouw haalbare en onderscheidende positionering en aanpak vast
  • Welke rubriek je inzet en welk programmaformat
  • Bepaald de verschijningsfrequentie per rubriek
  • Wie de tekstschrijvers en beeldmakers zijn
  • Zorgt voor een goede contentmapping

Kom je er zelf niet uit?

Productie van content en het managen van een contentmarketingproces vraagt om nieuwe competenties binnen de organisatie. Lukt dit je zelf niet?

Vul het contactformulier in: vaak begint het met een kopje koffie…

Content adviseur & Showrunner
Content adviseur & Showrunner

‘Wil je eindelijk die doelen realiseren en jouw potentiële klanten de kans te geven om van je bedrijf te proeven en hen zo te verleiden en overtuigen? Als content adviseur help ik ondernemers om hun doelen te bereiken. Niet alleen met kennis uit boeken, maar vooral met mijn eigen ervaring als ondernemer en contentmarketing coach.”

 

Vera Brouwer

CONTENT ADVISEUR & SHOWRUNNER