Content eLearning

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-k9bl7tdu’ admin_preview_bg=”]

De Kracht Van E-Learning

E-learning is een effectieve methode om jouw mensen te trainen en nieuwe vaardigheden aan te leren. Maak samen met jouw medewerkers een leerplan. Bedenk wat ze willen gaan leren, hoeveel tijd ze hier aan gaan spenderen, en wat ze er uiteindelijk aan hebben. Controleer de voortgang hierop, zodat je ook weet dat de medewerker echt vooruit gaat.

[/av_textblock]

[av_hr class=’invisible’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ av_uid=’av-k9bl8yq5′ admin_preview_bg=”]

[av_image src=’https://vizicom.nl/wp-content/uploads/2020/04/Content-elearning-microlearning_LT.png’ attachment=’10533′ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=” hover=’av-hover-grow’ link=’page,10531′ target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ copyright=” animation=’no-animation’ av_uid=’av-k9bl8cbq’ admin_preview_bg=”][/av_image]

[av_hr class=’invisible’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ av_uid=’av-k9bl8yq5′ admin_preview_bg=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-k9bl8mgq’ admin_preview_bg=”]

Wat vind de wetenschap van e-learning?

Ook in de wetenschap zijn ze bezig met het concept e-learning. Vroegere onderzoeken zijn vooral beschrijvend geweest over het fenomeen E-learning.

De effectiviteit op declaratieve en procedurele kennis

Onder andere Sitzmann et al. (2006) heeft de effectiviteit van klassikaal vs e-learning onderzocht. Uit het onderzoek blijkt dat e-learning voor zowel declaratieve (conceptuele kennis, bijvoorbeeld feitjes, definities, wetten en formules) als procedurele (manieren om de declaratieve kennis in te zetten) kennis even effectief is als klassikaal onderwijs. Daarbij komt er naar voren dat gebruikmaken van een combinatie (blending learning) uiteindelijk het meest effectief is.

De leerresultaten en effectiviteit van e-learning verhogen

Uit het onderzoek van Sitzmann et al. blijkt daarnaast ook dat er manieren zijn die de leerresultaten positief beïnvloeden. Zo blijkt dat veel controle op de cursus, oefenmogelijkheden en feedback een positief resultaat hebben. Het blijkt dat de mate van interactie niet van invloed is op de leerresultaten. Onderzoek van Cook et al (2008) blijkt daarnaast dat online discussies en langere cursussen een positief effect hebben op het leerresultaat.

Is e-learning een alternatief voor contactonderwijs?

Uit meerdere overzichtsstudies wordt de conclusie getrokken dat e-learning minimaal net zo effectief is als traditioneel onderwijs. Dit is in ieder geval als je kijkt naar instructievormen die betrekking hebben op kennis, vaardigheden en gedrag. Om dus de benodigde vaardigheden en skills te leren kun je zeker gebruik maken van e-learning (Dankbaar, 2009). Echter zijn er een aantal dingen die toch verschillen. Er is minder sociale interactie tussen cursisten onderling. Zo zal je dus niet snel een netwerk opbouwen vanuit een online cursus. Echter is het voor het leren van nieuwe vaardigheden en skills vaak niet nodig om deze sociale interactie te hebben.

E-Learning voor Bedrijven – We helpen bedrijven bij het succesvol implementeren van e-learning. Opleidingen, jouw eigen platform, content ontwikkeling.
[/av_textblock]